Friss topikok

  • gy...: Kapsz a hozzászólásról emailt? (2023.03.29. 16:44) 10.20.
  • kutyáslány: Ez egy ilyen beszivecskezendo poszt. :-) (2018.06.23. 20:14) 06.20.
  • kutyáslány: Hogy vagy? Rendben vagy? Merre vagy? (2017.03.31. 08:40)
  • Vaga: Azok tényleg :) (2016.11.28. 18:59) 11.26
  • Vaga: EZ AZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Húzogatod jobbra? (2016.11.22. 19:38) 11.21.

2009.03.16. 08:41 winninger jolán

Kérek egy kis kultúrát. 10 centi elég lesz.

Gondoltam, írok egy posztot, ami hétvégén ihletett meg, így előre tudok dolgozni a jövőhétre, s felvetem közel 9000 anyának-apának, hogy mi a kultúra. Aztán rájöttem, hogy a porontyon menne a levesbe a cikk, mert hát mit jövök én mindig ilyen elvont dolgokkal, ugye.

Kezdődik az egész azzal, hogy most akkor hogy is írjuk? két ú, vagy két u, vagy uú, vagy mi a szösz. Mert nem mindegy, a helyesírási javító egészen mást javít ki, mint ami szövegkörnyezetben végül is jó. Aztán az a komoly dolog is fennáll, hogy tényleg szüksége van-e minden rétegnek kultúrára, vagy ez csak afféle úri hóbort, amit akkor gyakorolhatunk, ha a maslow piramis tetején tipegünk, topogunk. Erre egyébként tökéletesen rácáfolnak a háborús kultúrestek, vagy a vidéki színházak, no de lapozzunk tovább. Nézzük, például, hogy ki, mit ért azon, amikor kulturálódik. Kultúra-e a délelőtti sorozat... Kultúra-e a szakácskönyv...Kultúra-e az útikönyv...A hangsúly pedig az utolsó kérdésen van.

A választ természetesen mindenki magában rejtve hordozhatja tovább, s véletlenül sem kell az ezeket a kérdéseket feltevő, vagy ne adj isten, tévesen gyakorló személy szemei közé szúrni. Mert nem csak ízlés és széles látókör dolga ez, hanem némileg az intelligencia képviselője is, hogy ha ezt a dolgot én például így gondolom, akkor mélyen hallgatok és nem visítom kappan hangon egy társaság közepébe, amikor történetesen a Tavaszi Fesztiválról van szó, hogy lássátok feleim, én ilyen hülye vagyok. Például.

ps: Sajnálom, hogy ennél a mondatnál nem voltam szombaton jelen, Gy. interpretálta (már majdnem olyan, mint ha ott lettem volna), ez a közelmúlt szellemi mélyrepülése lehetett. Annyira megnéztem volna a többiek fejét, hogy mit szólnak hozzá, de szerintem az ingerküszöbük addigra már erősen le volt gyalulva hasonló filozófiai kinyilatkoztatások miatt. Azért én tuti lecsaptam volna, ne hogy 'má' ne szórakozzak:D Azóta, ha elkenődik a szám, Gy. jön: Kultúrára vágysz? Hozom is az útikönyvet.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://vasmacs.blog.hu/api/trackback/id/tr541004892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása