Friss topikok

  • gy...: Kapsz a hozzászólásról emailt? (2023.03.29. 16:44) 10.20.
  • kutyáslány: Ez egy ilyen beszivecskezendo poszt. :-) (2018.06.23. 20:14) 06.20.
  • kutyáslány: Hogy vagy? Rendben vagy? Merre vagy? (2017.03.31. 08:40)
  • Vaga: Azok tényleg :) (2016.11.28. 18:59) 11.26
  • Vaga: EZ AZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Húzogatod jobbra? (2016.11.22. 19:38) 11.21.

2009.11.23. 12:09 winninger jolán

Megbánás.

Még ifjúkorom hajnalán, amikor legelső munkahelyemen pihentem ki az éjszaka és a hétvége fáradalmait, volt egy kolléganőnk, akit nem annyira szerettünk. Mostanában jutott csak eszembe, eddig valahogy nem is gondoltam rá, hogy egyáltalán létezett, sőt, amikor egy irodában ültünk sem vettem nagyon róla tudomást. Harminc fölötti, három gyerekes, elvált, egyszóval, az akkori húszas évek elején járó kis tyúknak, azaz nekem, egy útban a halál felé tartó, használt nő volt, aki nem is annyira okos és nem is annyira szép. Mint pöffeszkedő fiatal, mindenkiről meg volt a nem cizellált véleményem, s ez gondolom ki is ült a homlokomra, mert már csak olyan vagyok, s itthon ülve, ahogy nézem magam a tükörben, annyira sajnálom egykori kolléganőmet.

Egyszer, egy rejtett beszólás (melyet nem tudom, hogy ki követett el, voltunk köcsögök elegen), után kifakadt, jelét adva annak a sok elfojtott, vélt vagy valós indulatnak és kisebbségi érzésnek. Miért röhögünk mi rajta, nem bánt ő senkit, tudja, hogy nem egy trendi nő és hogy csak egy nadrágja van, mert mindent a gyerekeknek vesz meg, de mit képzelünk mi. Ott, akkor, nem igazán értettük, hogy honnan jön ez a sok könny és ostobaság, s ha nem riadtunk volna meg a kitörő érzelmektől, biztosan még azt is a fejéhez vágjuk, hogy például az ilyen megnyilvánulásaidért, de hagytuk inkább, azt hiszem, csak kirekesztettük.

Szóval nézem magam és a rohadt farmerom, ami mellett van még másik két gatyám, de én csak ezt hordom mostanában, mert csak, mert a laptopomnak tök mindegy, miben ülök elé. Nézem az arcom, hogy már szarkalábas, és olyan idegenül gyűrött és nézem a pulcsim, ami szerintem az egyetlen meleg felsőm, és nem tudom eleget mosni, hogy mindig készenlétben legyen. Gondolatban benyúlok a tükörbe és megtépem a haját annak a húsz éves kis csitrinek, akinek a legnagyobb problémája az volt, hogy elviszi-e a pasija este moziba és megveregetem a vállát a kolléganőmnek. Hát igen. Hogyan is lehetne elmagyarázni, generációs különbségek és világnézetbeli szakadékok között, hogy mikor, mi a fontos és hogy mikor bánunk másokkal tapintattal...Persze azt is tudom, hogy nem pénzen múlik, mert ha számomra katarzis élmény lenne a szekrényben sorakozó ruhák látványa, akkor nyilván megtehetném. De már nem fontos annyira, hogy rajtam mi van. És ha történetesen velem kerül össze az akkori kollektíva, nem kötötték volna fel a 34-es gatyájukat, az is biztos. De a rohadt tükör, ami fölött egyel jobb a világítás, mint kellene, azt is elárulja, hogy valami nincs rendben, visszafelé kéne élnünk. Mire az agyunk vizsgakész és bevethető lenne a világ komoly dolgaira, addigra fonnyadni kezdünk. Pöffeszkedő és üresfejű fiataloké a világ, akiknek mindenről és mindenkiről meg van a véleményük, hogy majd jól megbánjanak, átértékeljenek és szégyelljenek mindent húsz év múlva, amikor ők kerülnek ki a középpontból. Átlépett generációk.

11 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vasmacs.blog.hu/api/trackback/id/tr251545847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monsterwoman1 2009.11.25. 11:58:22

ilyeneket szeretek.kösz.
(és hűen önmagamhoz: van egy ly, ami j.eszembe is jutott róla ifjúkori kedvencem. valami fuck off system kornyikált az elfojtott vágyakról)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.11.25. 13:09:53

Kíváncsiságból olvastam bele a blogodba és ennél a posztnál akadtam le.
Rohadtul felbosszantottam magam rajta.
Az ilyen beképzelt hülye picsák miatt mint te, emberek mennek tönkre. Amit műveltetek azzal a szerencsétlen nővel az szánalmas...
Mennyi rohadékság kellett ahhoz, hány órányi szemétkedés, hogy elsírja magát a melóhelyén?

Erre az sem mentség, hogy most már rinyálsz ezen és megtéped az akkori önmagad haját képletesen. Így is magad hozod ki jófejként a történetből, mert most a tied az erkölcsi dicsőség...

winninger jolán 2009.11.25. 13:21:25

Hm. Egyrészt nem értem az indulatod, másrészt nem vagyok biztos benne, hogy pontosan írtam, festettem le, hogy mi volt. Ne dedós, cikizésekre gondolj, meg lenézésekre, hanem , nem tudom megfogalmazni, csak érezni. Egy kis irodán belül, volt 5 lány, ebből, nyilván kor szerint is, 4-en megtaláltuk egymás hangját, a másik csaj meg nem. És a fő dolog persze nem az volt, hogy baszki, hogy néz ki a nadrágod (soha, egyetlen szóval nem cikiztük a külsejét, ruháját, ez volt a vicc a kifakadásában), hát nem márkás, fúj, hanem teljesen más csapások, de ez most mindegy. A lényeg azon volt, amit csak akkor értesz, ha személyesen is megélsz valamit. És tegnap kapcsolódott össze a rohadt nadrág hisztije, amikor eszembe jutott, hogy rám mit is mondhatnának a kolléganők, és végigzongoráztam magamban a miérteket. Egyébként meg biztosan igazad van...

winninger jolán 2009.11.25. 13:23:11

monsti: Köszi a rejtett rávezetést:) Milyen kiszúrás már, hogy szar helyesírással engedtek utamra:)))))))))

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.11.25. 14:52:41

@winninger jolán:
több okból érint érzékenyen a dolog. Egyik az, hogy közeli, imádott családtagom is volt ilyen helyzetben és én is voltam...
Rohadt nehéz.

Míg a többiek azt hiszik ők csak finoman célozgatnak, meg ügyesen elrejtik, hogy ebédszünetben rajta röhögcsélnek, addig a kipécézett egyed pontosan érez mindent...
a legrosszabb mikor egy jódarabig nem veszi észre, visz nekik sütit meg csokit nekik is ha leugrik a büfébe, elhiszi, hogy ezek tényleg kedvesek vele, aztán mikor kibukik a szemétség, akkor egy világ dől össze benne.

Én eddig mindig elég vegyes csapatokban dolgoztam (idősebbek, fiatalok), de szerencsére ilyennel még nem találkoztam, hogy valakit a kora vagy a nadrágja miatt kivágjanak a csapatból... Mindig van valami téma amivel bele lehet húzni a társalgásba a másikat...

winninger jolán 2009.11.25. 15:13:32

Nézd, ez az írás arról szól, hogy mit gondolunk mi magunk mások véleményéről. A frusztrációinkról, amik egy része korunkból és társadalmi hovatartozásunkból adódik. És arról, hogy ezeket mi mondjuk ki és ragasztjuk a másikra. Vagy látjuk bele. Tudod, ott nem a nadrággal volt baj, amit egyedül ő vett észre, nekem meg a sajátom tűnt föl és hoppá, meg is volt egy poszthoz egy szösszenetnyi gondolatfoszlány, hanem az, hogy nem tudott két számot maradéktalanul összeadni, hogy nem értette meg, csak harmadszorra a dolgokat. És konfrontálódott. Velünk, a saját elfojtott dolgai miatt. Mi meg biztosan találtunk újabb okot, hogy nehezen barátkozzunk vele, de sajnálom szegényt, mert már értem a belső feszültségeit, amihez akkor nyilván nem volt elég toleranciám. És tudod, a munkahely, az munkahely. De bizony nekem nem egy volt kollégám van, akivel elbeszélgettem, de szívesen kitörölném a fejemből azt a tényt is, hogy ismertem valaha.

Gy.. 2009.11.25. 21:57:04

Ez a hülye picsázás elég testidegen ettől a gondolatfolyamtól. Ezért kár volt belerondítani.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.26. 09:01:12

@winninger jolán: Ez szép.
21 évesen szültem,és volt a szobában egy 42 éves mama.Katasztrófa volt,nem tudott szoptatni, már ott mamának "hívatta magát" a babájával,állandóan sírt, nyafogott.Nekünk, fiatal titánoknak mi jött le ebből? Ugyanazok az érzések, meg nem értés,amit leírtál.Mi segítettünk neki, amiben tudtunk,de hogy miket gondoltunk róla,jobb nem ecsetelni.
41 évesen újra mentem szülni. Mi volt a legnagyobb problémám a szülés utáni dolgokkal kapcsolatban? -Vajon hány évesk lesznek a szobatársaim?!
Emberfüggő a dolog,de a megértésben az életkor számít.

monsterwoman1 2009.11.26. 12:57:43

nem akartam már ide kommentelni, de muszáj.Azért, mert mindekettőtöket szeretlek.
Nem éreztem ebből az írásból kicsinyes gyűlölködést, sem rosszindulatot, pedig alapból én mindig az elnyomottak mellé állok.Sajnálom,Anyamadár, hogy ennyire érzékenyen érintett a téma.Nyilván nem véletlenül, de itt most úgy érzem, tényleg elragadtattad magad. Nem tudom hinni, hogy win hülyepicsa volna, csak mert valamikor régen nem találta meg a hangot egy emberrel. Ráadásul nyilván az egész szitu ott dolgozott a tudatalattijában, ha ennyi év után előjön.
Sajnálom azt a nőt, és remélem, nem okoztak neki életreszóló traumát a valamikori kollégái.És sajnálom ezt a konfliktust is, mert alapvetően hasonszőrűnek gondollak benneteket.:)

winninger jolán 2009.11.26. 14:14:27

nsocsi:
én például 24 évesen szültem először, hazamenetelkor pedig komolyan majdnem bepisiltünk az egyik szobatársammal a röhögéstől, annyira nem tudtam öltöztetni a gyereket. Teljesen fordítva adtam rá a rugdalózót, a harmadik nő a szobában pedig szigorú fejjel nézte a két vinnyogva röhögő kis pi--t.
monsti: ezt a dolgot túlbeszéltük, nyilván anyamadár túlreagálta én meg későn kapcsoltam, hogy visszaverjem a támadást, ezt a hangnemet (szigorú arc) viszont senkitől sem kell elviselnem. Pont.

Heatherette 2009.11.26. 18:45:55

nem szeretem az olyan csekket, amire nincs fedezet
süti beállítások módosítása