Friss topikok

  • gy...: Kapsz a hozzászólásról emailt? (2023.03.29. 16:44) 10.20.
  • kutyáslány: Ez egy ilyen beszivecskezendo poszt. :-) (2018.06.23. 20:14) 06.20.
  • kutyáslány: Hogy vagy? Rendben vagy? Merre vagy? (2017.03.31. 08:40)
  • Vaga: Azok tényleg :) (2016.11.28. 18:59) 11.26
  • Vaga: EZ AZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Húzogatod jobbra? (2016.11.22. 19:38) 11.21.

2009.06.15. 09:22 winninger jolán

Felettes én

Van bennem egy kislány, aki egészen mélyen él, gondolkodik és egészen különös kapcsolatot épít a világgal. Hogy a belső egyensúlyom meglegyen, legtöbbször hallgatok rá, az alap dolgokról pedig teljesen egyetértünk. Ennek az emberkének azonban nagyon erős az igazságérzete, és a racionalitástól olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől, így, hogy ne legyek teljesen működésképtelen, egyre ritkábban hallgatom meg őt. Régebben, ha elnyomtam, addig sikítozott bennem, amíg ki nem engedtük mi együtt a gőzt, s csináltam magamból hülyét látszólag pitiáner dolgok miatt. Vagy jelentős, de mások számára érdektelen dolgok miatt. Akkor azt gondoltam, hogy ha hallgatnék, bizonyítékát adnám annak, hogy elfásultam, vagy "mittudomén", nem lennék hű magamhoz, a világhoz, az elveimhez.
Mára ez a folyton feszültséget generáló lány (vagy lény:) ), jelentősen vesztett az erejéből. Persze nem azért, mert nem értek vele egyet, hanem azért, mert nagy igazságokra leltem: alapvetően túlélő típus vagyok. Sőt, még olyan megdöbbentő dolgokra is képes vagyok, hogy értelmet találok olyan viszonyokra, aminek látszólag semmi haszna nincs az életemben, pedig dehogy is nem. Mármint dehogy nem van, na! Szóval, ha ma sikoltozik bennem valaki, már képes vagyok látszólag stabil maradni, ami lehet, hogy nem jó, talán még szép csendben meg is esz belülről, de legalább nagyobb a kompatibilitásom a világgal.

Így történhetett meg, hogy elengedtem olyan fonalakat, amiket tartanom kellene még erősen és némán hagyom hogy elszaladjanak olyan dolgok mellettem, amiknek nem kéne.A kor, a tapasztalat, a jövőtől való félelem a legjobb fájdalomcsillapító. A lány bennem meg sikolt és meghal, miközben én már csak tudom, hogy fáj, de tulajdonképpen nem érzem.
Én azt mondom, hogy túlélek, a lány meg tudja, hogy fásulok és talán valahol mélyen, végleg kiégünk, együtt.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vasmacs.blog.hu/api/trackback/id/tr751185708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peppermint 2009.06.15. 15:22:48

Passzol ide:
Lázár Ervin: A kalapba zárt lány

Igazából lehet, hogy jobb volna ennyi idő után egy kicsit komolyan "beszélgetned" ezzel a lánnyal. Meghalni ugyanis nem fog, csak legfeljebb megnyomorodik szegény... De ő is Te vagy, és ha nem is akarod meghallani a hangját,a kormányt azért időnként meg-megrántja, akár akarod, akár nem. Hozzásegíthet a boldogsághoz, ha ő is boldog.

:-)
Ha tudnál vele

winninger jolán 2009.06.15. 22:01:10

ha ez a hang is ki lenne eresztve, nem kis cunamit hagyna maga után:D kis lépésekkel haladok előre...

peppermint 2009.06.16. 08:22:24

Azért javaslom, hogy inkább beszélgess vele. :-) Akkor még nincs ordítás.
Hallgasd meg, mi a modanivalója. Végül is az is egy nézőpont, ráadásul a Tied. Aztán úgyis Te döntesz, de legalább nem kell becsapnod magad (=a kis bajkeverőt).

süti beállítások módosítása